Wildlife Afrika - Reisverslag uit Zimbabwe, Zimbabwe van Aafke Meerstra - WaarBenJij.nu Wildlife Afrika - Reisverslag uit Zimbabwe, Zimbabwe van Aafke Meerstra - WaarBenJij.nu

Wildlife Afrika

Door: Aafke

Blijf op de hoogte en volg Aafke

08 Oktober 2015 | Zimbabwe, Zimbabwe

Zondag 4 oktober

Na een lange rit aangekomen
in Kwha bedouin camp. Moesten onze eigen auto achter laten en alles overpakken in
een open 4 wiel aangedreven jeep.De weg er naar toe was erg slecht alleen maar
zandweg met veel hobbels.Het was ook ontzettend warm en wilden toen wij aankwamen graag een douche nemen.Dit ook gedaan maar dan kon je s morgens niet douchen was maar1x per dag mogelijk ( een Bucket douch). Ook was het een straaltje waar je onder heen en weer most springen. Maar toch was het een verademing.Wijzaten onder het stof evenals onze kleren.Daarbij was het water uit de kraan net zo bruin als wijzelf.
Het avond eten was prima.om 2130 uur naar bed gegaan want de wekker stond weer
op 530 uur.Helaas geen internet daar dus 3 dagen niks geen elektriciteit.
Voordat wij bij het kamp aankwamen eerst nog even gevlogen in een Cessna(klein vliegtuigje ).Het was erg spannend (zeg maar gewoon eng) .Dat ik het gedaan heb vind ik nog moedig van mijzelf. Het was bloedheet en door angst geen droge draad meer aan.Daarbij was het bloedheet in het kleine vliegtuigje en zaten wij ook nog helemaal achterin. Al een hele toer om er in te komen.
Ook het vliegen ging op en neer , dit is even anders dan in een Boeing. Wel was het prachtig om boven de Okavango Delta te vliegen een onmetelijk groot gebied met olifanten, paarden, zwijnen.
Tocht leuk om gedaan te hebben.
Wel worden de accomodaties er niet luxer op.
Alles zit onder het zand, kleding is bruin geworden door als het stof. En ook omdat het zo vreselijk warm is moet je veel wassen in het vieze bruine water.

• 08 Oktober 2015 - 17:54

Corrie:

Wat knap zeg dat je in zo'n klein vliegtuigje bent geweest. Dat lijkt me best eng. Maar jullie hebben wel mooie dingen gezien , zo te horen. Maar goed dat jullie khaki kleding bij je hebben, dat lukt dan wel, wassen in bruin water. Wat is het daar een andere wereld als hier. Dat is het mooie van zo'n verre reis. Alles anders als thuis. Jullie genieten echt, al is het soms wat afzien in een hobbelige auto :) Geniet maar lekker. Heel veel plezier ! Gr. Frits, Corrie en Sarah