Wildlifeafrika - Reisverslag uit Zimbabwe, Zimbabwe van Aafke Meerstra - WaarBenJij.nu Wildlifeafrika - Reisverslag uit Zimbabwe, Zimbabwe van Aafke Meerstra - WaarBenJij.nu

Door: Aafke

Blijf op de hoogte en volg Aafke

11 Oktober 2015 | Zimbabwe, Zimbabwe

Zondag 11 oktober

Gisteravond toch te lang op ons terras gezeten want gingen pas om
2330 uur naar bed.Het was heerlijk even te genieten van de rust en het
uitzicht onder het genot van een glaasje witte wijn.
Vannacht niet heel goed geslapen en op tijd wakker.Om 530 uur opgestaan
en om 545 stonden wij bij de uitgang met onze anders reizigers te wachten op wat zou komen.
Wij gingen met elkaar in een open safari jeep opweg naar Chobe National park.
Nu wij dachten zal wel veel overeenkomsten hebben met de andere parken maar deze was toch heel anders.Wijds uitzicht op een grote waterpoel.
Voordeel van zo n vroege game drive is dat de dieren net ontwaakt zijn.
Bij de waterpoel waren al veel dieren aan het drinken, antilopen, waterpokken, buffels,
olifanten , giraffen en nijlpaarden.De nijlpaarden waren er in grote aantallen.
Ook lagen er veel nijlpaarden op de kant.Als het warmer wordt dan verblijven ze
in het water want hun huid kan niet goed tegen de hitte.
Opeens kreeg onze gids bericht van andere groepen die ook een drive hadden
dat er leeuwen gespot waren.Hij keerde de jeep en met 60 km per uur reden wij over de hobbelige zandpaden op weg naar de leeuwen.
Het was een wilde rit het leek net of wij in een rollercoaster zaten.
De jeep hobbelde over de zandpaden en wij vlogen gewoon van onze stoel zo hard gingen we maar ja de leeuwen wilden wij natuurlijk graag zien.
Onderweg er naar toe zagen wij olifanten, giraffes maar dat was niet meer interessant
de leeuwen die moesten wij zien.
Wij kwamen bij een waterpoel war olifanten stonden te drinken en ja hoor
daar vlak bij lagen 4 leeuwen.1 mannetje en 3 vrouwtjes, wat een mooie beesten.
Ook kwam er een hyena water drinken maar de olifanten joegen hem gewoon weg
en de hyena droop af.Even later gingen de leeuwen lopen een geweldig moment.
Onze game drive deze ochtend was zeker geslaagd.Daar op een mooi plekje koffie gekregen met koekjes.(had de gids meegenomen).
Daarna weer terug naar onze Lodge daar waren wij weer om 915 uur.
Toen met elkaar ontbeten.(ontbijt was super goed).
Daarna even naar het centrum van Kasane gewandeld( was wel erg warm)
maar ja je wilt wat.
Nu liggen wij(1200 uur) bij het zwembad waar ik al liggend met een prachtig uitzicht
dit alvast schrijf.
Vanmiddag om 15.15 moesten wij ons verzamelen in de hal en werden wij naar een boot gebracht waarbij een cruise gingen maken op de Chobe river.
Ook heel leuk om nu vanaf het water de dieren te bewonderen. Er lig een eiland
Sidudu waar veel dieren verblijven op dit moment maar als er in de komenden
maanden veel regen gaat vallen komt ook dat eiland onder water te staan.
Dit betekent dat de dieren vanaf het eiland moeten gaan zwemmen in de Chobe river
naar de overkant.Het is wel 200 meter zwemmen en vooral voor de jonge dieren is dat zeker niet zonder risico aangezien er veel krokodillen in het water wonen.
Het blijkt dat olifanten, buffels en impala s goede zwemmers zijn.
Ook hebben we verscheidene krokodillen gezien op de kant en in het water.
De cruise was hartstikke leuk en om 1815 uur legden wij weer aan.
Om 1900 uur gingen wij eten bij het zwembad daar hadden ze buiten een buffet.
Allemaal mooie gedekte tafeltjes , het zag er gelikt uit.
Morgen om 700 uur ontbijten en 730 uur vertrekken naar Zimbabwe voor de laatste excursie met de groep.
Morgen gaan wij Victoria Falls bezoeken en komen daarna weer terug naar Zambezi River Lodge(hier zijn wij op gestart met de groep). S avonds gaan wij met de hele groep naar een restaurant eten met Afrikaanse muziek.
Onze gids gaat ons zelfs brengen en halen(leuk gebaar).
Nu nog even onze African Cream opdrinken en dan tas inpakken en naar bed.